22 Şubat 2010 Pazartesi

OK Cigars & Cafe Gitane...

Sevgili dostlar NY 'dan selamlar...

İki gündür koşturmaca... yollar , sokaklar uzun... böyle koşturmacaya can kurban dedirteninden...

Resimden gördüğünüz gibi keyfim gayet renkli ve keyifli....

Pazar sabahı Cafe Gitane'da çok güzel bir kahvaltının ardından.. düştük yollara.. Bademli Courasantı harika resimden göreceğiniz gibi...

Cuma-Cumartesi hafta boyuncada dolaşacağım ve Puromu tüttürebileceğim Cigar Loungelarında ön keşif gezisini yaptım...

Cumartesi günü Nat Shermanda puromuda tüttürmedim değil hani....

Detayları dönüşte yazacağım...

Bugün West Broadwayde OK Cigars isimli butik bir Cigar Shopa götürdü arkadaşımız Renan...

Bir gün yolunuz düşerse NY'a mutlaka uğrayın.. Gavin çok deneyimli , tavsiyelerini mutlaka dinleyin!!! hatta şuanda onun tavsiye ettiği Panetela boyutlarında Cubao purosunu tüttürüyorum büyük bir keyif ile...http://www.okcigars.com/

İnsanların ortak bir paydası olunca iletişim nekadar kolay, aynı dili konuşmak...

Ne de olsa Puronun dili,dini ve milleti Yok !!

Notlarımı alıyorum sizler ile paylaşmak üzere...

Sevgiler ve iyi haftalar

Tahsin

19 Şubat 2010 Cuma

Biraz bronşlar dolu, biraz anı....

1 haftadır kuru bir öksürük..... üşüttüm feci...

Vestiyer ile uğraşmamak için başımıza gelenler.....

Bugün artık bir doktora görünmenin vakti geldi diyerek.... yola çıktım...

Prof.Dr. Gülten hanım, ilk defa tanışıcam kedileri ile ... içeri girmem ve..

Dikilmem bir oldu... hani derler ya Atatürk gibi.. aynen öyle Atatürk gibi kadın...

Bakışları içimden geçiyor .... o kara kaşlar , kara gözler , tam o eski profesörlerden...

Sorular başladı, hafif sorgu kıvamında...

Sigara ! yok ...

Çekinerek ama Puro var,.. peki kaç tane...3 günde bir tane :) ..

ama tiryaki değilim Gülten hanım.. kaç yıldır içiyorsun 10 yıl (azalatmalı rakkamlar silsilesi...)

ozaman tiryakisin... bak evladım bu senin bronşlar ilerde kronik olur hemen bırak...

Uzunca korkutucu bir öğüt .......

O öğüt boyunca humidorumda ki ve hayalini kurduğum purolar gözümünün önünden film şeridi gibi geçiyor...

napıcam ben onları, nasıl ayrılıcam gibisinden...

Derken aç sırtını ciğerlerini kontrol edeceğim demesiyle sırtıma iki sert şaplak ... ah evladım içersen böyle olur der gibi.....

Gülten hocam haklı...

Kabul ediyorum... nikotin çok faydalı değil ya da zararsız ... savunmuyorumda....zaten Gülten hocama savunma yapmak ne haddimize :)

Hayattan keyif almak lazım, yaramazlık yapmalı , bazen sarhoşluk , az uyumalı, tembellik olmalı ...hasta olmalı, sağlığımızın kıymetini bilmek için bazen, bazen başımız ağrımalı , ağrısız günün değerini farketmek için...

Biraz farklılık... renk vermeli günlük manasız koşturmalarımıza...

Rahmetli dedem, Fikri Tuncer'in Doktoru ile hoş sobheti aklıma geldi.... paylaşmak istiyorum...

"Doktar bey sigarayı bırak diyorsunuz ama bırakan bütün arkadaşlarımın hepsi aramızdan ayrıldılar"

Sevgili Mamy ile Dedemi yakından tanıyanlar bilirler nasıl yaşadıklarını gençliklerinde.....nasıl renklendirdiklerini... onların anısına resimlerini sizler ile paylaşmak istedim...

Resimde ki sene 1942, yer Brüksel / Belçika...

Rahmetli dedemin çok sevdiği biryere doğru yola çıkarken....onları  hoş bir tebessüm ile anarken...

Sevgilerimle

Tahsin Özerden

14 Şubat 2010 Pazar

Cafe Meya Buluşmamız....

Birinci Puro Amatörce buluşmamızı 12 kişilik katılım ile 13 Şubat 2010'da Bebek Meya Cafede yaptık....

Fazla söze hacet yok.. resimler aşağıda... ufak yorumlar ile....

Yürüyüş yapan birkaç kişi dumandan rahatsız olsa gerek ki burunlarını kapattılar.. :)  :)



                                      Sağda Başar , Saint Louis Rey Serie A 'sını yakarken


Aykut Piposunu tüttürken, yazacağı yazıyı düşünüyor olsa gerek, Ali Vegas Robaina Unicos ile....






Golf oynayıp Puro içen her halinden belli değil mi ?

Sevgili Ercan Saint Louis Rey'ini herzaman ki keyifli gülüşü ile tüttürürken...


        Yüksel ve Onxy Mini Belicososu.... resimleri bekliyoruz...






Ayberk ve  Por Larranaga Asian Pasific Special Edition 'ı kutu numarası kaçtı onun.... ve Sevgili Kuzenim Sina ve Romeo Julietti , şu sigarayı bırakman dileğimle..



             


                                  







Kaya ve Montecristo Nr.5 'i Che yi anarken :)











Albert ve Leon Jimenes Robusto...




Jeffy dalmış boğazın sularına .. Juan Lopez Nr.2 ile ..... 









ve Gökhan Oliva Serie V 'si ile .. içti ve çarpmadı tekrar burdan tebrikler....

10 Şubat 2010 Çarşamba

13 Şubat 2010 Buluşması....

Sevgili Dostlar...

13 Şubat 2010 'da Bebek Kafe Meya'da saat 15.00'dan itibaren..

Birinci PuroAmatörce Buluşmasını yapıyoruz...

Biliyorum havalar soğuk ve dışarıda ısıtıcıların altında olacağız...


Maksat biraz eğlenmek, gülmek ve tanışmak değil mi....

Bilgi için Facebook'tan Puro Amatorce Grubunu takip edebilirsiniz..

Sevgiler

Puro Amatörce

La Gloria Cubana Medaille D'or No.1

Bugünlerde zor bulunan bir Küba markası La Gloria Cubana...

Ülkemizde de çok az kişinin bildiği bir marka...

Geçtiğimiz haftalarda Medaille D'or No.1 modelini deneme fırsatım oldu.

Ebatlar olarak uzunluk 7 inch ve kalınlık 36.

Kıyaslama ve canlandırma açısından şöyle söyleyebiliriz ; boy olarak Churchill kadar, kalınlık olarak ise Montecristo Nr.5 'tan ince...

Zor bulunmasının sebebi ise üretilen Ebatlar olarak modası geçmiş olduğundan çok rağbet görmemesi...

Hepinizin bildiği gibi bugünlerde en popüler boy Robusto...

Aynı Marka Amerika piyasası içinde Dominikte de üretilmektedir...
Küba malı olan La Gloria Cubana Partagas fabrikasında üretiliyor...

Lezzet olarak oldukça baharatlı , yoğun bir sedir lezzeti, fakat dumanı çekmekte kalınlığın verdiği incelik ya da alıştığımın dışında bir kalınlık olması sebebi ile oldukça zorlandım...

İtiraf etmeliyim ki bende yıllardır modanın kurbanıyım "Heavy Gauge " tabir edelin kalın purolara yönelmişim...

Sertlik olarakta orta diyebiliriz..

Yakılmadan önce ki koku ve duman kokusu müthiş..

Fırsatınız olursa bir gün denemenizi tavsiye ederim...

Sevgiler
Tahsin Ozerden
Puro Amatörce

9 Şubat 2010 Salı

Casa Magna Torpedo & Nub 464T 'ler ......

En sonunda 464T Connecticut Nub Purolarını elimle , gözümle gördüm.... akşama içmeyi planlıyorum... yorumları sizin ile paylaşacağım...

Resimlere bir adet tükenmez kalem koydum karşılaştırma için....

Kutu üstünde ki yazıyı da iyi düşünülmüş...

" They are made under strict specifications and guidelines that are consistent with the original concept and Nub theory"


Birde bu hafta 2008 yılı sonunda Cigar Aficionada'nun 1. seçtiği puro olan,

Casa Magna Colorado'yu test etmek istiyorum....Cigar Aficionado'nun yorumları için TIKLAYINIZ


Havalar soğuk dolayısı ile organizasyon yapamadık.... fakat organizasyon isteyenlerin sayısı hergün artıyor...

Birsüre de ben seyahatte olacağım...

Cumartesi Hava 11 C gösteriyor....

Cumartesi Buluşalım, tanışalım derim dostlar hava soğuk olsa da , Churchill içmeyiz de Robustolarımızı içeriz soğuk içimize işlemeden...

Birlikte yürünecek mesafe uzun nasılsa , vakit bol.....

Buluşma için email : Puroamatorce@gmail.com ya da Facebook'tan Puro Amatorce grubu...

Cumartesi Saat 15.00'da Bebek Cafe Meyadayız...

Sevgiler

Tahsin Ozerden
Puro Amatorce

8 Şubat 2010 Pazartesi

Puro ve Göbek.....

Sizce İnsanların zihnine yerleşmiş Puro içen insan tipi nedir ?

Muhtemelen göbekli, frak giymiş orta yaşın üstünde bir bey...

20 y.y. başlarında Kapitalizmin hızlı gelişmesinin sebeplerinden biridir bu imgenin birçoğumuzun aklına yerleşmesinin sebebi...

Sosyalist propogandalarda Kapitalizmi temsil eder gaddar ifadeli, orta yaşlı, göbekli, frak giymiş ve ağzında Puro içen adam ...

Geçenlerde , sevgili dostum Haliti gördüm.....

" abi ne alaka sen, puro ... yani göbeğin de yok :) " diye lafa girdi kendinin her zaman ki özgün ifadesiyle....

Haksız da değil esasında, göbek yüzünden değil ::))

Ev dışında pek puro içmediğim için birçok dostum gibi o da bilmiyor bu tutkumu...
Bir de Türkiye'nin Puro içen adam imajı var, fraktan farklı...

Gece klüplerinde ön masalarda purolarını havuç gibi nice dişlemişler mi dersiniz..... keyfinden çok gösteriş derdinde olanlar mı, etraflarını dumana katmak için emme-basma su tulumbası gibi tüttürenler mi , Puro seçerken büyüklüğüne ya da etiketinin rengine seçenler mi dersiniz....

Puro içmek güzel bir hobi, keyif,sosyallik, hayatın keşfedilmesi gereken güzelliklerinden ....

Çevremde okadar çok dostum var ki , Aztek büyücülerinin dediği gibi Kutsal Dumanı merak eden..

Çekine çekine tadına bakmak isteyenler... yakmaya korkanlar...


Biraz Anarşizm lazım sevgili dostlar.... akıllarda ki o imgeleri yıkmak için..... biraz cesaret , keşfetmek için Kutsal Dumanı..

Kübalılar içilen Puronun Kalınlığı ile yaş arasında aşağıda pek sevdiğim cümle ile bağlantı kurmuşlar... katılır mısınız bilmem....

"As you approach thirty, you have a thirty ring gauge; as you approach fifty, you have a fifty ring gauge."

Sevgiler,

Tahsin Ozerden
Puro Amatörce

ps: Halit Berker'in birbirinden güzel mobilya tasarımlarına bakmanızı tavsiye ederim. TIK TIK Berker Design

5 Şubat 2010 Cuma

Duty Free'den Puro Alırken ve Che'nin Tebessümü


Yurtdışına seyahatlerin en sevdiğim yanı Duty Free'yi dolaşmak..... Farklı milliyetten insanlar, farklı davranışlar, bakışlar, kültürler...Mikro bir dünya ....

Günlük uyuşturucumuz "koşuşturmanın" bize unutturduğu çeşitliliği hatırlatıyor.....

Bu hafta Sevgili Ozan'dan düşünceli bir hediye geldi;

Bir Kutu Montecristo Nr. 5 ....

Bir akşam önce de Puromu yakarken hani düşünmüyor değildim Montecristolarımın azaldığını......

Ama maalesef o güzelim hediye kış ayına özgü evlerdeki kuru havanın ve Duty Free'nin azizliğine uğramış.....


Satın alınalı topu topu  4 gün olmuş ve orjinal kutusunda açılmadan beklemesine rağmen...

Duty Free'den Kutu veya 5'li veya 3'lü veya tek Puro aldığınızda mutlaka ürünlerin plastik ağzı çırtçırtlı poşete konulup içine su spreyi ile su püskürtülmesini talep edin.


Size yok efendim gerek yok, Purolar orjinal kutusu içinde , birşey olmaz açıklamasında bulunurlarsa. ..... ısrarcı olun.... ya da benim gibi hafif kaçık ve titizseniz kendi plastik poşetleriniz ile sahneye çıkın :)

Özellikle Küba Puroları'nın kutuları nemi koruyacak, hava almayacak şekilde yapılmıyorlar, kutu içinde nemi muhafaza etmesi için bulunan ince parça sedirinde pek  işe yaradığı söylenemez.

Konu ile alakalı Duty Free'de müdür olan arkadaşımı telefon ile arayıp bilgilendirdim... sizlerde ısrarcı olmaya devam edin....

Küçük bir plastik poşet yüzünden büyük keyfinizin tadı kaçmasın...

Bir gün Heatrow ve Zurih havalimanlarına veya yurtdışında bir Puro dükkanına yolunuz düşer ve  puro alırsanız bu işlemin nasıl titizlik ile yapıldığını göreceksiniz....

Önemli bir detay daha ; Kutu ile puro satın alırken , kutu daha önce açılmamış olsa dahi, kutuyu açtırıp Puroların nemini, sarım ve dış sargı yaprağı kalitesini mutlaka elleriniz,gözlerini,deneyimiz ve hisleriniz ile kontrol edin...

Puro kutusunu açtırıp kontrol etme işlemi genel kabul edilmiş bir uygulama / teamüldür.

Kutunun açılmasına direniliyorsa ben almıyorum ! , en genel teamülü bilmeyen bir müessese sattığı üründen ne kadar anlar, nasıl muhafaza eder, nasıl bakımını yapar tartışılır... Sizde ne kadar saygı duyarsınız bilemiyorum......

Özgürlüğün sembolu Ernesto Che Guevara'nın resmini niye buraya koyduğumu merak ederseniz;

Montecristo Nr.5 , kendisinin en sevdiği purodur.... Farkındamısınız ya da hissetiniz mi hiç Che'nin Puro içerken ki pozlarındaki tebessümünü ve mutluluğu....

Bol tebessümlü haftasonları


Tahsin Ozerden
Puro Amatorce

3 Şubat 2010 Çarşamba

Şubat Ayı Heyecanı...

Bu ay içerisinde....

Havanın biraz yumuşayacağını ümit ederek...

Özellikle NUB Puroları ile ilgili olarak gelen yoğun istek üzerine...

Amerika Piyasası için yapılan ilginç ve son trend puroları deneyeceğiz...




Deneyeceğimiz yeni purolar ;

Don Pepin Garcia : My Father Le Bijou 1922 Petit Robusto

La Flor Dominica Double Ligero 660
Tatuaje By Don Peppin




Nub Habano 358 
                                        

Nub Connecticut 354                                                                



1 Şubat 2010 Pazartesi

Puro, dostluk ve birazcık tatlı ısrarın gücü....

az önce bir düğünden geldim......

hemen yazıp " anı " kaybetmeden , sizler ile paylaşmak istedim...

Resimde ki benim askerlik arkadaşım degil :) , pozun havası her nekadar o olsada...

Atilla Abi ile tam 4 saat önce tanıştık...

Düğünde oturduğumuz masa da herkes yabancı.. haliyle bir sessizlik, düğünde birbirlerini tanımayan kişiler ......

Elif herzaman ki sıcak, girişimciliği ile masada hoş sohbeti başlattı...
Kısa sürede öğrendik ki Atilla abi de Purocuymuş, yüzü asık, sebep ne müzik , ne yer, ne yemekler, ne de masadaki yabancılar....

sebep net ! ... tütün içme yasağı.

benim gibi dumanın hayallerindeymiş  , Atilla Abi de...
Sigara içen işini kolay ve hızlıca halledip geliyor...

Puro tabi öyle kolay mı , bolca zamana, rahata, ritüel ve biraz sohbete ihtiyacı var..... içenler anladı .....

Merak etme az sonra içeriz dedi...

Çıktık Kokteyl alanına yaktık Puroları , ardından Puroculara özgü o hoş sohbet başladı  ; hangi markayı içersin, nereden alırsın, ne iş yaparsın vs. vs..

Görevliler şaşkın, Atilla abi tatlı ısrarcı...

10 dk. sonra görevliler de pes etti, dumana eşlik edenler arttı,  Pipo içenlerde su yüzünde...

Otelin neresi olduğunu söylemiyorum Genel Müdürü çok samimi bir dostum, ama temin ederim ki  görevliler çok uğraştı... zaman zaman böyle tatlı , karşı çıkılamaz insanlar çıkarlar.... istisnai bir durum....

Geçenlerde Albert anlattı 10 yıldır iş yaptığı fakat bir türlü iletişim kuramadığı Amerikalı iş ortağı ile aradaki buzları Puro eritmiş...

Puro birçoklarına göre bir Sigara, bir zehir , ya da pis ve yoğun kokulu anlamsız bir obje...

Bence Puro Bir Sosyal Birleştirici.... katılırmısınız bilmem...

Sevgili Rana ve Atilla Abi sizlerle tanıştığımıza çok memnun olduk , en kısa sürede görüşmek üzere...

Düğün şimdiden unutulmaz düğünlerimiz arasında yerini aldı...

Sevgiler

30.Ocak.2010
Tahsin Ozerden